och snart

är det Påsk. Bara en sån sak. På två veckor har nästan all snö försvunnit, som om den aldrig låg överallt och spärrade vägen. I går knallade Alice och jag ut på två gräsmattor och fick simma tillbaka. Det dröjer innan man kan gå överallt igen utan fiskarbyxor + stövlar.

Såg filmen "Videocracy" i går. Jag tyckte filmaren förhöll sig mycket neutral till sitt ämne, han är ingen Michael Moore i sitt behandlande av ämnet. Berlosconi fick mig att tänka på Julius Caesar, som gjorde sig själv till kejsare. Det är väl det han har gjort, ställt sig ovanför lagen. Italien är ett konstigt land, men de kan laga god mat. Det mest intressanta var valkampanjfilmen, där en massa vita, tjusiga kvinnor sjöng om hur mycket de gillade Berlosconi. Det verkar vara allt som hans "politik" går ut på; - Gilla mig, gilla det jag gör, tänk inte själv.
I mina svarta stunder tror jag att det är så mänsligheten fungerar, den vill helst slippa tänka och bara konsumera sig in i Harmageddon. Men så går det ju inte att tänka, det vore detsamma som att ge upp.

Och det är aldrig försent att ge upp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0