Beatrix Potter

Har jag aldrig varit särskilt förtjust i - påklädda kaniner - usch! Men så såg jag filmen om hennes liv med Renee Zellwegger i går kväll och blev fascinerad, trots att den var väldigt sentimental och pjoskig, precis som hennes sagor. Men trots allt, att gå emot konventioner och familj som hon tydligen gjorde och att fortsätta vara så barnslig i vuxen ålder och ändå fungera. Hon köpte odlingsmark i the Lake District och skänkte bort för att den inte skulle bli förstörd. Fick lust att åka dit, det var SÅ vackert. Jag hoppas verkligen att filmen var inspelad on location. Ska kolla det. Zellwegger är väl ingen fantastisk skådis heller.

Och utan Beatrix hade kanske inte Richard Adams skrivit Den Långa Flykten (Watership Down) en av mina absoluta favoritböcker. Dear old Harry kanske också har sitt efternamn från henne, vem vet?

Kommentarer
Postat av: Anna Stilla

Jag har också sett den här filmen och varit lyrisk. Ja, men jag är jag :) Igår tittade jag på Marie Antoinette med Kirsten Dunst. Vilka miljöer! Den här filmen kommer jag att se om och om igen.

2010-03-10 @ 18:02:10
URL: http://www.annastilla.blogspot.com
Postat av: agneta

visst var det vackert, och människor som uppskattar skönhet och försöker bevara den finns det alltid hopp om.

2010-03-11 @ 10:21:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0