världen är full av idioter

så, nu är det sagt, jag behövde få det ur mig. På "Ring p1" var det en kvinna som tyckte det var förskräckligt att man tvingade hundar att göra konster på cirkus....så skjuter man vargar till höger och vänster (och alla som vet det minsta om det medletida varghatet i Sverige blir inte ett dugg förvånade - de har skjutits varg när det var förbjudet och nu, när man släppte fördämningen...). När vi var ute och gick igår var det några småkillar som smällde raketer, Alice började skälla och hade nästintill panik. Är hunden skotträdd? frågade de, så fortsatte de att smälla. Som sagt, ibland känns det som att man vill hoppa av från mänskligheten, vi verkar inte ha kommit nånstans. Med nånting. Som djurvän (och - kunnig) känner jag mig ibland i total minoritet...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0