Trettondag

Av vilka det går en på året. Kanske ska Leas ungar heta Kasper och Baltsar, som en hommage till ungen som dog, som om det oxå var en hanne, hade fått heta Melker. De tre vise männen. Har nu beställt annons i Kuriren, men som tur är måste jag inte sälja ungarna. Skulle det vara så att ingen lämplig människa dyker upp kan jag behålla ungarna själv. Som uppfödare ska man alltid vara beredd på det. Men om jag lyckas sälja dem (till bra mämniskor) kan jag ju föda upp fler...Jag vill gärna se vad Lucia lämnar och i alla fall para Lea och Rakel en gång till.

Annars är det kallt, under 20 minusgrader och faktiskt har jag inge lust till långpromenader. Inte Alice heller, tror jag, hon får kramp i tassarna. Det brukar bli roligare att gå långt sen, när vädret blir mer promenadvänligt. (Typiskt, när man är ledig...) Försöker vara effektiv och tänka ut vad jag ska göra sen, när min anställning är slut, men jag vill bara sätta igång. Tiden för planerande är över, det är dags att göra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0