vinter

är det nu. Det är nog mest ovana som gör att vi klagar, när hade vi en sån här vinter senast? Så här långt söderut? Nog om detta.

Lyssnade på Ring P1 och återigen togs bristen på diskussion om invandringen upp. Jag tror att de flesta som oroar sig för den "enorma" invandringen aldrig har träffat en invandrare. Eller nysvensk, ett ord som jag gillar bättre, men nån tyckte att det påminde om nynazist. Jag vet inte jag...allt är så komplicerat. Min reflektion blir att den som räds främlingar räds det främmande hos sig själv. Att möta det främmande hos andra är att möta det främmande hos sig själv. Och det är nyttigt även om det är tufft, särskilt om man är ovan.

Var på möte på en arbetsplats igår där konflikterna bubblade under ytan. "Här behöver de mig" tänkte jag, men hur får jag dem att förstå det?

Kramsnö på er alla där ute, passa på att leka i snön! Innan vi vet ordet av är den borta och då saknar vi den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0