ny månad

Visst känns det som att någonting nytt börjar då? Sökte ett jobb i går (det finns inte så många) och skickade iväg a - kassekort. En produktiv dag!

Läste i dag ut "The Merlin Conspiracy" av Diana Wynne Jones. Hennes värld är mycket speciell och hennes karaktärer alltid modiga och lätta att tycka om. Böckerna är lika varandra och ändå inte. Jag gillar barn - och ungdomslitteratur, betyder det att jag aldrig växt upp? Eller att det är där de spännande historierna finns?

"I levernets bekymmer sänkt
du ser ej huru oförtänkt
din dag mot skymning skrider
oh människa, oh människa
mot aftonen det lider"

Kommentarer
Postat av: Eva

Hu, det var ingen munter dikt! Hoppas det var ett jobb du vill ha och att det går vägen!

2009-09-01 @ 22:40:56
Postat av: Agneta

det är en gammal psalm som var med i "Raskens". Jag har burit den i huvudet och skrev ner den för att bli av med den. Det är inte så jag känner. Inte hela tiden...

2009-09-02 @ 10:57:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0