Mitt i veckan

I går var det höstdagjämning. Vad fort det blir mörkt på kvällarna igen och då har vi ändå inte gått över till vintertid än. Det har sina fördelar att vara arbetsbefriad på dagtid...
Anställningsintervjuer är alltid en intressant företeelse - vad ska man säga, vad ska man låta bli att säga, hur ärlig ska man vara? Jag är alltid ärlig, så långt jag själv begriper, men visst låter man bli att säga allt och vinklar till sin egen fördel?
Så frågar vänner hur det gick? Vad svarar man på det? Jag tycker alltid att det går bra, och ändå får jag inte alltid jobbet. Ibland undrar jag vad det beror på, men jag försöker lita på att Universum vet vad det håller på med och att något bättre väntar.

Annars då?
Annars?
Ja, annars?
Jodå. Och själv?
Jodå.
Jaha.
Jo.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0