Lika kul

var det att jobba i går. Tiden flög fram och vi hann inte hälften av det jag planerat. Vad kul att ha intresserade och vetgiriga elever! Och tänk hur de lyckas hitta de (få) luckor man har i sina kunskaper. Vad heter kurd på engelska? Och hur översätter man come/came/come till svenska? Ju mer språk jag lär mig, ju mindre kan jag. Fascinerande.
Det blir så när man vågar ta tag i språket helt förutsättningslöst och inte bara utgår från färdiga läromedel. Jag tror jag börjar hitta en bra balans mellan en lärobok (som nog är bra att ha med nybörjare) och eget material. Som alltid är kanske en blandning bäst.
Mycket nöjd med att jag kunde visa mina foton av "svenska" (dvs engelska) skyltar från stan via en projektor och min bärbara. Det strulade bara lite grann...Och gruppen är så trevlig! Är det alltid så här kul att undervisa vuxna? I så fall har jag hittat min melodi.

(Apropå det, visst är det konstigt hur en låt kan fastna i huvudet och vägra ge sig av? Vaknade med "När vi gräver guld i USA" natten till söndag och sen stannade den till igår.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0