I går - söndag

var jag och tittade på marsvin. Valde, med benäget bistånd av en duktig uppfödare, ut en hanne som jag får låna till Lea och Rakel. Han är fem månader gammal, dvs lika gammal som de och urläcker. Långhårig, silver med rosetter (=virvlar). Med honom kan jag få stor variation på ungarna och kanske något roligt att fortsätta med. Speciellt med Lea. Rakel tillhör tydligen en väldigt vanlig sort. Villka fina marsvin han hade! (malaxis heter uppfödningen, jag lägger till en länk så kan de som vill klicka och titta). Såg särskilt tre stycken ungar som jag gärna tagit med hem...

Sedan fortsatte vi, M och G och Alice och jag, till Strömsholm. Tittade på hästar som inte ville gå in i transport, hästar i stall som såg hungriga ut (som hästar alltid gör, när de inte äter eller jobbar eller leker) och hästar som var nyfikna på oss och/eller hundarna våra.

Var nöjd med dagen när jag kom hem. Såg sista delen av "Mitt nya liv i Skottland" på datorn. Sorgligt när han avvecklade alltihop och åkte därifrån, men det var ju planen från början. Och en vinter där hade kanske varit mer än vad han velat vara med om.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0