har nu

plockat gräs i flera månader, varje dag, och det får en att se på gräs på ett nytt sätt. Jag vet var det växer klöver, maskrosor, groblad och blåbär på ett mer medvetet sätt än förut. Hittills är det enda de har dissat banan, de äter allt annat. Och vi vänjer oss alltmer vid varandra, alla 4.

I går höll jag på att gå åååttt av långtråknad. När jag inte har ett arbete tar tanken på det upp hela mig så fort jag inte gör något annat. Visst är det dumt, jag vet ju att det inte går någon större nöd på mig men det känns så bortkastat att jag med all min energi, kunskaper och erfarenhet ska gå och göra ingenting. Ska prova det där med jobbcoaching. Vad har jag att förlora?

Drömde om Rambo, konstigt nog. Men det gick bra för honom, han lyckades fly från en nästintill hopplös situation. Sedan drömde jag om marsvinen, de rymde hela tiden från buren och jag stoppade tillbaka dem. De kunde ju ha fått vara lösa.

Kommentarer
Postat av: Kirsi

intressant symbolik i dina drömmar... vad tror du själv de säger om dig och dina möjligheter i situationen och det du gör åt dig själv..? :-)

2009-09-29 @ 16:35:44
Postat av: Agneta

det finns ett gemensamt tema - att fly ur en låst situation...

2009-09-29 @ 18:09:10
Postat av: Eva

Och sen...?

2009-09-30 @ 23:08:49
Postat av: Agneta

stanna i frihet?

2009-10-01 @ 11:24:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0