nu har jag fått

ett jobb, som SFI - lärare, i Eskilstuna, på heltid, men bara 3 månader. Kompromissade lite om det där med heltid, men efter tre månader i princip utan någon inkomst blir i alla fall jag lite feg. A - kassan vet jag inte vad de håller på med, de betalar inte ut några pengar. Och den högsta lön jag haft någonsin! Måndagar kommer jag att ha planeringstid, var och hur jag vill och fredagar slutar man tidigare. Börjar på måndag. Första veckan får jag gå bredvid. Det har jag aldrig gjort som lärare förut. Intressant, spännande, pirrigt.

Kommentarer
Postat av: Kaija

Grattis!

2009-10-28 @ 13:36:08
Postat av: Eva

Låter spännande! Du är modig. Det kommer såklart att gå jättebra.

2009-10-28 @ 22:48:35
Postat av: Agneta

tack, hörni, gullingar! men modig? är det inte modigare att vara arbetslös?

2009-10-29 @ 10:41:21
Postat av: Eva

Det är modigt att välja (risk för) arbetslöshet för att finna en bättre plats i tillvaron. Det är också modigt att byta friskt mellan olika skolformer. Vilket du ju gjort ett antal gånger. Heja! Sfi kritiseras ofta hårt. Ser fram emot att höra hur du upplever sfi i E-a.

2009-10-29 @ 14:00:09
Postat av: Kirsi

Heja Agneta!



Visst är du modig. Du gör ju som du känner är rätt för dig, och det vågar inte alla göra som följer istället någon annans diktering.



De kommer vara så glada att de fick dig som lärare!

2009-10-30 @ 09:10:09
Postat av: Agneta

hm, tack för alla uppmuntrande ord. vi får väl se, eller hur? det blir i alla fall spännande, ännu en erfarenhet under bältet!

2009-10-31 @ 11:39:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0