drömde

om marsvin igen. Nu hade de fått en unge, som blev mobbad av en av de andra (ingen jag kände igen). Hannen var kvar och jag tänkte (i drömmen) att han får para om dem, när det nu bara blev en.

Cyklade gladeligen ner till Eskilstuna centrum i går för att gå på anställningsintervju på Stora Gatan. Letade efter den på kartan i telefonboken och på nätet, men hittade den inte så jag cyklade dit där jag trodde att den fanns och frågade tre människor. En busschaufför sa att den låg i Råbergstorp. - Det stämmer inte, sa jag, - den ska ligga i centrum. Då slog det mig (och gissa om jag kände mig dum!), jag skulle ju till Västerås! Cyklade hem och ringde (hade inte skrivit upp telefonnumret heller, något som jag brukar göra) och bad hemskt mycket om ursäkt. Det gick bra att komma ändå. Så jag tog hunden och körde till Västerås. Där var det lätt att hitta Stora Gatan. Det underlättar förstås om man letar i rätt stad.

Behövde inte betala parkeringen heller, bommen åkte upp ändå.

Köpte spån och hö på Lantmännen och bytte på di sma. Känner mig nöjd med dagen. Jobbet då? Ja, det var heltid. I Västerås. Hm, återkommer om det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0