Abram

kallar jag honom så länge, hannen jag lånat av uppfödaren i Tumbo. Jag frågade så mycket annat att jag glömde fråga vad han heter...Han satt väldigt still när jag fått hem honom, men så småningom sökte Rakel upp honom och "lossade" honom. Marsvin verkar "frysa" i nya miljöer. Jag satte in honom i buren efter ett tag och sedan har det snackats en stor del av kvällen och vid 5 i morse. Jag tror inte de brukar hålla igång så tidigt annars, inte vad jag hört i alla fall (förkylningen väcker mig ungefär då för hostande och halstablett - tagande). Bättre bilder kommer, förhoppningsvis.

Fakta;

de får i snitt tre ungar/kull
de kan behöva extra kalk och järn (tex persilja)
uppstår komplikationer är det oftast inte så mycket att göra (m. har svårt att klara narkos)
ungarna föds oftast på morgontimmarna
ungarna är skitsöta, redan från dag ett


Kommentarer
Postat av: Kaija

nu är det spännande att följa "familjelivet!

2009-10-05 @ 16:31:59
Postat av: Kaija

det blir spännande att följa familjebildningen.

2009-10-06 @ 09:27:23
Postat av: Agneta

ja, de har redan lugnat ner sig och vant sig vid varandra.

2009-10-06 @ 10:43:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0