Det blir svårare

och svårare att motivera sig för att gå till jobbet och jobbigare och jobbigare att köra dit och hem. Väl där går jag mest runt och pratar strunt. Jag känner själv hur jag förlorar fotfästet och helst vill luta mig mot någon och bara koppla av. Jag tror att jag är tröttare än jag själv förstår, jag vet bara hur svårt det är att ta sig ur sängen på morgnarna.

Alla ni som klagar på att folk inte kommer när de ska eller att de kommer försent, fråga er varför de inte tycks trivas där ni är. Jag skulle kunna berätta för er. (trivs ni själva?)

En elev redovisade sitt projektarbete, som hon gjort i Thailand. Hon vill flytta dit för där är människorna mer laid back och livet är enklare. Jag kan inte säga annat än att jag håller med henne.

Vad håller vi på med i det här landet?



Kommentarer
Postat av: kaija

Landet behöver arbetande medborgare,om man gör det med glädje så blir nationen lyckligare.

2009-06-05 @ 09:00:00
Postat av: agneta

Vems ansvar är det att man har arbetsglädje? Ens eget?

2009-06-05 @ 16:34:58
Postat av: kaija

Jag tror det är signalsubstansern,och då får man väl lägga ansvaret där det hör hemma,hos generna.

2009-06-05 @ 17:52:41
Postat av: agneta

nja, det är nog att göra det för lätt för sig, då kan man inte göra nåt själv

2009-06-06 @ 11:30:48
Postat av: kaija

Livet skall vara lätt att leva,för att citera en galenskaparna.

2009-06-06 @ 13:24:30
Postat av: agneta

precis, om det går lätt då gör man rätt. det SKA inte ta emot!

2009-06-07 @ 12:52:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0