i går

blev det många fina bilder som jag kommer att terra er med under veckan som kommer. Vi åt en fiskrik julmiddag och det var helt ok. Lax, sill, Jansson och lutfisk. Lutfisken är min favvo! Mamma hade kokat rödkål, men vi fick lite bekymmer med vad vi skulle ha den till...I dag kanske vi hittar något alternativkött (kalkon, gås, vildsvin, hjort...) Och, ja, det är för att vi fått nog av hur grisarna behandlas. Man kunde sluta äta kött, det har jag redan provat en gång (höll upp i två år), men det är ju så gott.

SOR går på 6an och jag kan inte med Elijah Wood. Jag har sagt det förut och jag säger det igen, killen kan inte agera! I alla fall inte i den storyn. Han spärrar upp sina blå ögon och ser allmänt förvirrad ut. Sedan känns det inte som att storyn får bära filmen, det handlar mest om fantastiska miljöer och rekvisita med lite inkastade moderna referenser (Legolas åker skateboard! Alltså...) Avatar var tusen gånger bättre. Å andra sidan är den gjord senare, med ännu bättre teknik. Kanske blir filmerna snabbare utdaterade nu, med den allt bättre tekniken. Fast Gollum är fortfarande fantastisk. Och Boromir. Och Theoden. De tre är bäst. Och bara en av dem är en huvudkaraktär...(Sam är bra oxå, han skäms inte för sig) Och, återigen, Gandalf och Aragorn har humor, vart tog den vägen?

Apropå det, en klantig översättare fick engelskans humour till humör...Där gick det fort och fel...

När Gud stänger en dörr, blåser han av taket

Kommentarer
Postat av: Eva

Lutfisk! Det åt vi på Tennstopet ikväll. Den är supergod, lika bra som mammas. Förra året åt J lutfisk för första gången i sitt liv (Tennstopets) och ville absolut göra det igen. En ny tradition, tror jag. Häng på nästa år!

2009-12-28 @ 22:31:09
Postat av: agneta

absolut, it's a date!

2009-12-29 @ 17:59:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0