skatteinformation

är svårt, även om kvinnan som höll i den var föredömligt tydlig (hon hade gjort det där många gånger förut) så snurrar det ändå i skallen av debet och kredit, brutto och netto, ingående moms och utgående moms...för varje sak jag förstår, kommer det tio nya som jag inte har en susning om. ändå har jag hållt på med det här förut...

- Förstår ni det här med moms nu? frågar hon och alla nickar och mumlar instämmande, utom jag.
- Näe, säger jag, men så lågt att ingen hör och skakar på huvudet.
Och så fortsätter hon.
Men jag är så gammal och van nu, så jag vet att det jag behöver lära mig, det kommer jag att lära mig. Men en revisor får det nog bli.

Läste ut "New Moon" i går och jag ska nog läsa de andra delarna också. Om inte annat för att se hur det går med Bellas planer att bli vampyr. Och konflikten mellan vampyrer och varulvar (som verkar vara ett genomgående tema i vampyrberättelserna). Växer hon upp och tuffar till sig någongång och i så fall, kan jag börja gilla henne? Än så länge är hon, trots allt som hänt, ett våp. Och jag har svårt att tåla våp. (Kanske för att jag känner igen mig?)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Carina kan det där med bokföring och har funderat på att starta ett litet bokföringsföretag. En revisor tror jag inte att du behöver.

2009-08-26 @ 23:00:08
Postat av: Agneta

vilken Carina?

2009-08-27 @ 10:55:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0