Ingloriuous Basterds

såg jag i går och det var en bra film. Tarantino är så bra att man blir mörkrädd. Han hanterar hela biten kring att göra film, story, regi, ljud (fantastiskt musikval), bild och dessutom meta. Han har sett mycket film och antar att vi som ser hans filmer oxå har gjort det. Sen tror jag att han gav oss lite filmtips oxå, även om man kanske inte ska lita på de karaktärer som gav tipsen...En försåld bok betalade biljetterna och det känns helt rätt.

ex; två bildörrar slås igen i takt till musiken, utan att det blir övertydligt/Brad Pitts extremt amerikansktalande överste bryter fantastiskt fult på italienska.

Språkkunskaper och brist därpå spelar stor roll i handlingen. T. känns mer som en europeisk regissör. Eller har jag fel?
(jag har alltid rätt, utom när jag har fel, och det har jag aldrig)

ännu en sak - Tarantinos filmer är ofta brutala och roliga, på nåt sätt får han ihop det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0